|
تحقیقات آموزشی EDUCATIONAL RESEARCH Educational Research تحقیقات آموزشی سنجش و اندازه گیری آموزش تدریس روش تحقیق
| ||||
|
بازانديشي در اصلاحات برنامه درسي ملي ژاپن
2 دبیرخانه شورای هماهنگی 3 آمنه احمدي 4 آمنه احمدي تحولات برنامه هاي درسي در ساير كشور ها 5 آمنه احمدي تمركز و عدم تمركز در تدوين برنامه درسي ملي 6 آمنه احمدي ضرورت مشاركت معلمان در تدوين برنامه درسي ملي(قسمت اول) 7 آمنه احمدي ضرورت مشاركت معلمان در تدوين برنامه درسي ملي(قسمت دوم) 8 آمنه احمدي 9 زهره مجد آبادي 10 روزنامه كارگزاران در سالهای اخیر ، مساله اسلامی کردن دانشگاه ها و موضوع تحقق دانشگاه اسلامی در داخل کشور مطرح و ابهام های زیادی را موجب شده است. 11 دكتر علي شريعتمداري
فلسفه به مجموع آراء و نظریات اندیشمندان درباره هستی یا جهان، شناخت و ارزش اطلاق میشود. در این معنا فلسفه، رشتهای از دانشهای بشر تلقی میگردد. 12
فلسفه برای کودکان از تفکر منطقی تا تجارب فلسفی روی آورد رایج در فلسفه برای کودکان، افزایش مهارت تفکر انتقادی و اثربخش کودکان را وجههٔ همت خود میداند.مقاله حاضر با به چالش گرفتن مفهوم فلسفه در این روی آورد از فلسفه برای کودکان، جهتگیری تلفیقی را برای آن پیشنهاد میکند 13
زهرا يادگاري
نقش معلم در فرآیند آموزش وپرورش نخستین صفت یک معلم شایسته، مسلط بودن به رشتهای است که درس میدهد و دانش و آگاهی او رابطهء مستقیم با موفقیت او دارد. 14
تورج خامنهزاده
امروزه استفاده از رایانه، زندگی بشر را در تمامی وجوه دگرگون ساخته است. مطالعات انجام شده در ارتباط با برنامه های توسعه اغلب کشورها، نشاندهنده محوری بودن نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در این گونه برنامه هاست. 15
عبدالعظيم شكاريبادي
مشکلات اجرایی مدیریت مدرسه محوری مدیریت مدرسه محور یا تصمیم گیری مشارکتی از ویژگی های بارز نظام های آموزشی در دهه اخیر به شمار می رود. این مهم، به ویژه در کشورهای پیشرفته جهان به دگرگونی های مهمی در روش های اداره و راهبری مراکز آموزشی و آموزشگاهی به وجود آورده است. 16
دكتر امير ميربهار
خلأ آموزش اجتماعی در توسعه آموزش از راه دور با اتمام طرحهای ۸۱ تکفا در آموزش و پرورش و با توجه به مصوبه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص مراکز آموزش از راه دور بیان نکاتی چند در زمینه توسعه کاربری فناوری اطلاعات در این حوزه ضروری است. 17
سيد علي مرجائي
مدیریت سیستمهای اطلاعاتی (MIS) چیست؟ مدیریت سیتمهای اطلاعاتی (MIS) درواقع کاربرد تکنولوژی اطلاعات است در پشتیبانی از فعالیتهای تجاری, چرا که تجارت روز به روز متحول میگردد و در این میان همواره افرادی با قدرت تحلیل بالا و زاویه دید و پیشینه تجاری مورد نیاز هستند تا فرایندهای تجاری را بارورتر کنند.
18
یادگیری از راه دور: ابزار نیرومندی برای متخصصان پرتوانمند پرتوانمندی(multiskilling) اصطلاح جدیدی در زبان انگلیسی است و بواقع آنقدر جدید است که هنوز در تازهترین نگارشهای لغتنامههای انگلیسی آکسفورد و وبستر نیامده است.
19
یکی از مهمترین موضوعهایی که در گستره جامعه شناسی مطرح بوده و هست، جایگاه و حدود آزادی فرد درتعقیب خواستها، ایده ها، باورها و رفتارهایی است که در تقابل با ایده ها، باورها و رفتارهای جامعه قرار می گیردو دستاوردهایی که کیفیت این تقابل به دنبال دارد.
20
با آموزش الکترونیکی درست به هدف بزنید آموزش الکترونیکی یک عبارت رایج برای تمامی فنآوریهای آموزشی است که به نحوی با کامپیوتر و اینترنت یا شبکههای مختلف محلی و داخلی کامپیوتری مربوط میشود.در بدبینانهترین حالت، تخمینهای اقتصادی نشان میدهند که از صنعت آموزش الکترونیک در سراسر دنیا، _۲۸ میلیون دلار به صورت سالانه عاید دولتها و بخش خصوصی میشود.
21
عصر جدید با هزاران نام مختلف هفت سال است که جلوی چشمان ما خودنمایی می کند. این هزار نام، نام انفورماتیک را هم به خودش اختصاص داده تا عصر انفورماتیک لقب بگیرد.
22
روی خط آموزش تحول آموزش و پرورش در قرن بیست و یكم با تأكید بر یادگیری الكترونیكی در نظام آموزش و پرورش پیشرو، متخصصان تعلیم و تربیت و روان شناسان تربیتی تأكید می كنند روش تدریس قدیمی، معلم محور، موضوع مدار و بیمارگونه (واگیردار) توسط روش های تدریس نوین، فعال، فراگیرمحور و موقعیت مدار؛ جبران، پیشگیری، درمان و حتی بازتوانی (كنترل مجدد) گردد...
23
یكی از رموز پیشرفت، تربیت فرهنگی و اجتماعیدانشآموزان است. در این رابطه سؤال این است كه مدارس ما برای تربیت فرهنگی ،اجتماعی و در نهایت برای تحقق هدفهای توسعه گرایانه چگونه عمل میكنند .
24
بزرگترین دانشگاههای دنیا روی میز كار شما اگر دنبال محلی مناسب برای ادامه تحصیل می گردید، كارشناسان می گویند بهترین محل تحصیل، دانشگاهی است كه شما را به هدفتان می رساند، حتی اگر از آن ها دور باشید. سال هاست كه تحصیل در دانشگاه های آنلاین در بین بسیاری از مردم رواج یافته است.
25
راه اندازی مدارس غیردولتی نه تنها یک صرفه جویی در هزینه های دولت بلکه مهم تر از آن مشارکت مردم در گرفتن خدمات آموزشی و تربیتی بیشتر از مدارس امکان برگزاری دارند. 26
برای داشتن مدرسه موفق ، معلم و مدرسه نقش اساسی دارند . گلاسر به عنوان یک روانپزشک معتقد است اگر یک کودک صرف نظر از سابقه زندگیش ، بتواند در مدرسه موفق شود ، برای موفقیت در زندگی نیز شانس فوق العاده ای دارد و در صورتی که در یکی از مراحل آموزشی خود با شکست مواجه شود شانس او برای موفقیت در زندگی به مقدار زیادی کاهش پیدا می کند . 27
مقدمهای بر نظام آموزشی کشورهای جهان امروزه کشورهای مختلف جهان از ساختارهای آموزشی متفاوتی برخوردار هستند که طبیعتا ساختارهای فوق در هر کشوری بنا بر سیاستها، برنامهها و اهداف موردنظر آن کشور متفاوت است.
28
وحدت اندیشه و انسجام معارف در آموزش و پرورش خداوند بزرگ، عالم هستی را بر پایه قوانینی خلق كرده است و در این میان «ارتباط» محور همه قوانین است. تا آن جا كه تازگی های طبیعت مانند: زیبایی، طراوت و... وام دار این ارتباط هستند. به عنوان مثال: اگر می گوییم «بهار آمد» منظور این است كه ارتباط بین درخت خشكیده و زمین و آفتاب و... ایجاد شد. 29
پدیده نوی فناوری اطلاعات و تأثیری كه بر جنبه های گوناگون زندگی داشته به ظهور برخی تحولات بنیادی در روابط جوامع بشری منجر شده است. این پدیده با سرعتی چشمگیر خواسته های بشر را تحت تأثیر قرار داده و نیازهای جدیدی را به وجود آورده است. 30
انگیزش، عامل بسیار مهمی در عملكرد انسانها است. میگوییم مهم، زیرا انگیزش از آموزش نیز مهمتر است اما متاسفانه بیشتر آموزش دهندگان از جنبههای متعدد انگیزش بر یادگیری آگاهی كامل ندارند و موقعیتها و شرایط آموزشی به ندرت ایجاد اشتیاق میكنند. 31 مجتبي مقصودي 32 محمود امانیتهرانی جلوه های حل مسئله در برنامه های درسی 33 صغرى افکانه بىمهرى آموزش و پرورش به مقوله هنر 34 عباس شکوري – محمدرضا متولىباشىنايينى پژوهشهاى دانشآموزي؛ يک گام در راه توسعه 35 http:www.sanad.ir 36 دكتر كوروش فتحي امكان سنجي كاربرد فناوري نوين اطلاعات و ارتباطات در برنامه ريزي درسي آموزش عالي 37 دكتر زهرا گويا – صمد ايزدي 38 دكتر محمود مهرمحمدي مديريت هم زمان مدارج تمركز زدايي در نظام برنامه ريزي درسي 39 دكتر بهرام محسنپور ضرورت تدوين نظريه برنامه درسي براي آموزش و پرورش جمهوري اسلامي ايران 40 دكتر رسول كردنوقابي –دكتر حسن پاشاشريفي تهيه و تدوين برنامه درسي مهارتهاي زندگي براي دانش آموزان دوره تحصيلي متوسطه 41 دكتر نادر سلسبيلي 42 دكتر مليحه آشتياني – دكتر كورش فتحيواجارگاه – دكتر محمد يمنيدوزيسرخابي لحاظ كردن ارزش هاي شهروندي در برنامه درسي براي تدريس در دوره دبستان 43 دكتر جميله علمالهدي مبناي نظري تلفيق برنامه درسي بر اساس حكمت متعاليه صدرالمتالهين 44 دكتر كورش فتحيواجارگاه – 45 دكتر حسين قاسمپور 46 محمد جواديپور – دكتر مجيد عليعسكري – دكتر عليرضا كيامنش – دكتر محمد خبيري طراحي و اعتبار بخشي الگوي مطلوب برنامه درسي تربيت بدني دوره ابتدايي ايران 47 دكتر محمدحسين عليخاني – دكتر محمود مهرمحمدي 48 دكتر محمود مهرمحمدي نظريه هوش چندگانه و دلالت هاي آن براي برنامه درسي و آموزش 49 دكتر محمد نوريان تحليل محتواي كتابهاي فارسي سال اول دبستان در ايران 50 مترجم اكرم طيبي گزارش وضعيت جوانان امريكايي
51 دكتر محسن شكوهييكتا – اكرم پرند آموزش در منزل جايگزين آموزش در مدرسه 52 علياصغر محمدي درسها و عبرتها از اصلاحات آموزشي ژاپن 53 حسين الوندي تغيير كتابهاي درسي(برنامه ريزي درسي و فرآيند تهيه و توليد كتاب درسي) 54 حسين الوندي عناصر برنامه درسي(برنامه ريزي درسي و فرآيند تهيه و توليد كتاب درسي) 55 حسين الوندي اصول حاكم بر برنامه درسي(برنامه ريزي درسي و فرآيند تهيه و توليد كتاب درسي) 56 حسين الوندي رويكردهاي برنامه درسي(برنامه ريزي درسي و فرآيند تهيه و توليد كتاب درسي) 57 حسين الوندي اهداف برنامه درسي(برنامه ريزي درسي و فرآيند تهيه و توليد كتاب درسي) 58 حسين الوندي محتواي برنامه و سازماندهي آن(برنامه ريزي درسي و فرآيند تهيه و توليد كتاب درسي) 59 حسين الوندي روشهاي ياددهي - يادگيري و ارزش يابي(برنامه ريزي درسي و فرآيند تهيه و توليد كتاب درسي) 60 حسين الوندي اعتباربخشي برنامه درسي(برنامه ريزي درسي و فرآيند تهيه و توليد كتاب درسي) 61 شبنم رفوآ 62 دكتر فيروز صديقي –دكتر فريده پورگيو نقش جنسيت در شخصيتهاي تكانشي - تاملي بر يادگيري زبان انگليسي 63 دكتر حسن شمساسفند آباد –دكتر سوزان اماميپور مطالعه سبك هاي يادگيري در دانشآموزان دوزبانه دوره راهنمايي و رابطه آن با پيشرفت تحصيلي و جنسيت 64 ايران ذراتي – دكتر سيدامين اميريزدي –دكتر پرويز آزادفلاح رابطه هوش هيجاني و سبكهاي دلبستگي 65 معصومه صمدي دانش فراشناختي و حل مساله رياضي در دانش آموزان: نقش جنسيت و عملكرد تحصيلي 66 منصوره اعظمزاده 67 دكتر غلامرضا رجبي – دكتر منيجه شهنيييلاق – دكتر حسين شكركن – دكتر جمال حقيقي 68 دكتر محمدرضا شعيري – محمدعلي ملاميرزايي – مريم پروري – فاطمه شهمرادي – اختر هاشمي مطالعه اضطراب امتحان و پيشرفت تحصيلي با توجه به جنسيت و رشته تحصيلي در دانشآموزان دبيرستاني 69 امالبنين چابكي 70 راضيه ظهرهوند تحقق آموزش و پرورش حساس به جنسيت در برنامهريزي آموزشي دورهي آموزش عمومي 71 دكتر هما زنجانيزاده تحليل رابطه آموزش و پرورش و نابرابريهاي جنسيتي 72 فراست سبحاني جذاب نمودن درس انشا براي دانش آموزان در پايهي پنجم 73 سوسن جباري تأثير آموزش فراشناختي خواندن با روش يادگيري مشاركتي بر ميزان درك مطلب كودكان ديرآموز 74 دكتر محسن خادمي –ناصر نوشادي 75 فرهاد خرمائي – دكتر محمد خير بررسي مدل علّي ويژگيهاي شخصيتي، جهتگيريهاي انگيزشي و راهبردهاي شناختي يادگيري 76 عليرضا همايوني – دكتر پروين كديور – دكتر محمدحسين عبداللهي رابطه بين سبكهاي يادگيري، سبكهاي شناختي و انتخاب رشتههاي تحصيلي در دانشآموزان پسر دبيرستاني 77 دكتر مهدي سبحانينژاد – احمد عابدي 78 مريم يوسفيمشهور – دكتر علياكبر سيف تأثير راهبردهاي سازماندهي، علامتگذاري و حاشيهنويسي و خلاصهكردن بر يادگيري مطالب 79 دكتر عبدالعظيم كريمي بررسي نتايج مطالعه بينالمللي پيشرفت سواد خواندن پرلز 2001 80 دكتر محمد نريماني –سوران رجبي بررسي شيوع و علل اختلالات يادگيري در دانشآموزان دوره ابتدايي استان اردبيل 81 عليمحمد محمدي بررسي فناوري ارتباطات و اطلاعات در آموزش و يادگيري زبان 82 خسرو خاوري بررسي راهكارهاي افزايش مهارت خواندن 83 دكتر كمال خرازي 84 دكتر محمدباقر كجباف –دكتر حسين مولوي – عليرضا شيرازيتهراني رابطهي باورهاي انگيزشي و راهبردهاي يادگيري خودتنظيمي با عملكرد تحصيلي دانشآموزان دبيرستاني 85 محمد فتحينيا بررسي ميزان توجه به كاربردهاي آموزشي نظريههاي يادگيري در فيلمهاي آموزشي رياضي مقطع ابتدايي 86 مريم محسنپور – دكتر الهه حجازي – دكتر عليرضا كيامنش 87 محمدعلي خاكساربلداجي رابطه سبكهاي يادگيري، خودكارآمدپنداري و رشته تحصيلي در دانشآموزان متوسطه نظري 88 دكتر عليرضا كيامنش آموزش همهجانبه و مشاركتي در دورهي ابتدايي - دستاوردها و چشماندازها 89 احمد حجفروش – عبدالمجيد اورنگي بررسي نتايج كاربرد فناوري اطلاعات و ارتباطات در دبيرستانهاي شهر تهران 90 عليرضا شواخي – دكتر عزتالله نادري – احمد عابدي مقايسه تأثير سه رويكرد ياددهي-يادگيري بر عملكرد يادگيري دانشآموزان در درس زيستشناسي 91 احمد عابدي – دكتر حميدرضا عريضي – دكتر مهدي سبحانينژاد 92 سعيده حميدي 93 دكتر احمدرضا موحدي – دكتر محمود شيخ – دكتر فضلالله باقرزاده بررسي تأثير تمرين بر دو نوع محيط انگيزشي (زياد و كم) بر اجرا و يادگيري يك تكليف ادراكي - حركتي 94 دكتر بهروز عبدلي – دكتر حسن عشايري – دكتر فضلالله باقرزاده – دكتر احمد فرخي مقايسهي تأثير يادگيري پنهان و آشكار بر زمان واكنش زنجيرهاي 95 دكتر ابوالفضل فراهاني خودآموزي و مطالعهي مستقل و نقش آن در يادداري دانشآموختگان تربيتبدني 96 دكتر غلامعلي منتظر آموزش مهارتهاي فناوري اطلاعات و تأثير آن بر يادگيري مؤثر و فراگير 97 هاشم فردانش بهكارگيري روشهاي ياددهي-يادگيري براساس رويكردهاي معرفتشناسي 98 دكتر سيدمحمد اسعدي – دكتر نيره ذكايي – دكتر حسين كاوياني رابطه پسزمينه اجتماعي-فرهنگي با شيوه تربيتي والدين، موفقيت تحصيلي و سبك يادگيري فرزندان 99 دكتر سيدداود حسينينسب – يدالله ولينژاد 100 دكتر حسين سپاسي بررسي نظرات آموزگاران درباره مشكلات آموزشي و يادگيري رياضيات دانشآموزان پايه پنجم ابتدايي 101 دكتر عليرضا صادقزادهآسيبشناسي مديريت نظام آموزشي كشور و تاثير آن بر وضعيت موجود نظام آموزشي 102 دكتر مهدي گلشني 103 زهرا شكوهي 104 سيد خالد حسيني استفاده از نقشه ي مفهومي در ارزش يابي درس دين و زندگي دوره ي متوسطه 105 ابراهيم نصيري نقش الگوريتم در تدريس به روش مشكل گشايي 106 علي عزيزيان و حسين حسيني107 دكتر افضل السادات حسيني - نورالدين محمودي 108 ترجمه ي: دكتر شهلا باقري 109 طاهره اتقايي 110 رونالد گويتز/ترجمه:حميد بخشنده 111 حسن شرفي طراحي الگوي برنامه ي درسي هنر دوره ي ابتدايي 112 مهديه اسحاقي طرح درس مبتني بر يادگيري مشاركتي 113 الهه علوي 114 علياصغر رحيمزادهپور بناب فرآيندهاي جديد در ايجاد انگيزه يادگيري درس فيزيك 115 مجيد رعناييپور جايگاه و نقش تصوير در كتاب هاي درسي فيزيك 116 منصوره رحماندوست 117 دكتر علي ذوعلم 118 محمود سعيديرضواني –تقي بينقي 119 دكتر نعمتالله موسيپور مقايسه تطبيقي روند تحولات ارزشيابي آموزشي در غرب و ايران 120 دكتر غلامعلي احمدي 121 دكتر زهرا دانشپژوه ارزشيابي مهارتهاي حرفهاي معلمان علوم و رياضي در دوره راهنمايي و ارائه روشهاي ارتقاء كيفي آن 122 دكتر اكبر رضايي – دكتر علياكبر سيف تأثير ارزشيابي توصيفي بر ويژگيهاي شناختي، عاطفي و رواني- حركتي دانشآموزان 123 ايرج خوشخلق – محمدمهدي اسلاميه تدوين و طراحي الگويي براي ارائه بازخوردهاي كيفي در ارزشيابي از پيشرفت تحصيلي 124 سكينه سبزواري 125 دكتر نعمتالله موسيپور مباني نظري الگوهاي ارزشيابي آموزشي 126 زهرا دانشپژوه – دكتر وليالله فرزاد ارزشيابي مهارتهاي حرفهاي معلمان دوره ابتدايي 127 منصور جعفري 128 129 حسن شعباني – دكتر محمود مهرمحمدي پرورش تفكر انتقادي با استفاده از شيوه آموزش مسألهمحور 130 دكتر محمود مهرمحمدي اقدامپژوهي – رويكردي مؤثر در حركت نظامهاي پژوهشي انساني – اجتماعي به سوي تعادل 131 دكتر محمود مهرمحمدي – لطفعلي عابدي ماهيت تدريس و ابعاد زيباشناختي آن 132 دكتر مصطفي شيخزاده – دكتر محمود مهرمحمدي نرمافزار آموزش رياضي ابتدايي براساس رويكرد سازندهگرايي و سنجش ميزان اثربخشي آن 133 دكتر محمود مهرمحمدي كندوكاو در ترجيحات روششناختي پژوهشگران حوزه تعليم و تربيت در ايران 134 دكتر محمود مهرمحمدي داستان تخيلي جنائي و پژوهش تربيتي: خواندن، نوشتن و تعاملات ميانمتني 135 زهرا حيدريهمتآبادي – دكتر نعمتالله موسيپور – دكتر عباس حري نظام برنامهريزي درسي متناسب با توسعهي سواد اطلاعاتي 136 صفي الله ملكي برنامه ريزي براي دوره نوجواني در آموزش و پرورش 137 محمد جواد محمدي آموزش و پرورش در سرزمين آفتاب تابان 138 نکته های کاربردی برای آموزش اثر بخش 139 زهرا داوري 140 سارا جمالآبادي 141 فهميده فرضالهپور چگونه كودكان را به مطالعه تشويق كنيم 142 محمدحسن زمانیپور 143
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش 144 بهارک طالبلو ضرورت توجه به نقش پژوهش در کلیه مقاطع تحصیلی 145 عباس سليمی مسابقات قرآنی را در دانشگاهها و مدارس رونق دهيم 146 دكتر محمدعلي فياضبخش 147 عبدالعظيم شكاريبادي 148 حسين الوندي آشنايي با مباني طراحي، تأليف و ارزيابي كتاب درسي (1) 149 حسين الوندي آشنايي با مباني طراحي، تأليف و ارزيابي كتاب درسي (2) 150 فرخلقا رئيسدانا معلم فراتر از مجري برنامهي درسي 151 فرخلقا رئيسدانا مؤلفههاي حمايتي اجراي مؤثر برنامهي درسي 152 صغري راهي 153 رحيم آصفياملشي فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش 154 دكتر محمد حسني دايره تنگ مشاركت در نظام رسمي تربيت 155 افسر ايماني 156 منیر هدایتی 157 سید عسکری بنیهاشمی چگونه مانع از افت تحصیلی نهال در درس زیست شناسی شوم؟ 158 مهدیه اسحاقی طرح درس مبتنی بر یادگیری مشارکتی 159 حميد ميرزاآقايي چگونه يك دانش آموز پژوهشگر داشته باشيم؟ 160 منيرهسادات علوي رويكردي نوين به نظام آموزشي مدارس ابتدايي 161 پروانه نوريزاده 162 علی امیرنژاد 163 مرتضي خلخالي نگاهي به روش تهيهي كتابهاي درسي و كمكآموزشي 164 اسفنديار معتمدي نقش محمود بهزاد در تأليف كتابهاي درسي 165 فاطمه شاكري جايگاه كمرنگ تعليمات ديني در مدارس 166 زهره بحيرايي نقش روشهاي تدريس درپرورش خلاقيت كودكان 167 گيتي رستمي 168 تندخواني؛ بهترين تكنيك يادگيري 169 170 کارگاه هاي IT مدارس، گامي مؤثر براي ارتقاي آموزش 171 عظيم محبي فرايند ياددهي - يادگيري در مدارس با رويکرد پژوهشمحوري 172 معصومه زارع شكوفايي مهارت خواندن در ميان دانشآموزان ابتدايي(بخش اول) 173 تصوير مسلمانان در كتابهاي درسي غرب 174 دكتر كچوئيان مشکل هويت داريم اما بحران هويت نه 175
غلامرضا دهقاني
176
زهرا پورجوشقانى
177 محسن فرمهينيفراهاني تربیت جنسی با تأکید بر نقش مدرسه 178 دلبستگي و يادگيري در دانشآموزان 179 علم و علمورزی در آموزش و پرورش چیست؟ 180 بهمن حوريزاد 181 معصومه زارع شكوفايي مهارت خواندن در ميان دانشآموزان ابتدايي(بخش دوم) 182 183 شهناز مزيدي 184 ابراهيم عليآبادي وقتي كودكان باهوش نمرههاي كم ميگيرند 185 معصومه پيرهاديتواندشتي 186 فتحالله خسروياني چگونه از آموختههاي دانشآموزان ارزيابي كنم 187 صديقه دانشيار نقش تعليم و تربيت در بهداشت رواني جامعه 188 مريم افشار 189 مجتبي جمالي 190 فرحناز رنجوري 191 ویژگیهای رفتاری و روانی دانشآموزان در آموزش کلاسی 192 سعيده فلاحتفتي مشكلات مدارس در پرورش خلاقيت دانشآموزان 193 نورمحمد شيرنژاد 194 محمّد احساني رابطه زبان قرآن و تعليم و تربيت 195 افسانه فكري بررسي تعليم و تربيت از ديدگاه جان ديوئي 196 جواد مقدم بهره گيري از رايانه در آموزش زبان 197 صبا اژدري 198 فاطمه حسينزاده گذر از آموزش دینی بهسوی تربیت دینی 199 محمدهادي محمدي چگونه براي كودكانمان كتاب برگزينيم 200 محمدعلي طالب آزمايشگاه و ارتباط آن با يادگيري 201 ليدا كاكيا اهميت و جايگاه آموزش و پرورش از ديدگاه امام خميني (ره) 202 حميد دادور لزوم ايجاد تحول در آموزش فيزيك 203 علياکبر ادهمماراللو 204 مريم لبافزادي تربيت ديني، انباشتن مغز يا روح؟ 205 محمد شایگان آموزش و پرورش و توسعه پایدار در ايران 206 محمد سهرابي توسعه فرهنگ پژوهش در آموزش و پرورش 207 محمد كريميلويه 208 نرگس ساداتحسيني 209 طاهره شكرچي بيدقتي؛ مشكلي رايج در ميان دانشآموزان 210 ليلا محرابي بررسي روانشناختي تنبيه بدني در رفتار اجتماعي دانشآموزان 211 دكتر محمدرضا سركارآراني در جستجوي مدارسي كه ياد ميگيرند 212 رضا نباتي 213 طاهره شكرچي مهارتهاي يادگيري براي موفقيت در تحصيل 214 دكتر حسين لطفآبادي مفاهيم و اصول و يافتههاي اساسي دانش روانشناسي تربيتي 215 فهيمه توكلي 216 217 كنكاشي در رابطه تربيت و سياست از نگاه دكتر محمديان 218 محمدتقي ميكائيلي 219 ترجمه: مهسا انتظامي 220 221 آموزش و پرورش فنلاند (بخش اول) 222 آموزش و پرورش در بلغارستان (قسمت اول) 223 ترجمه: عليرضا رفيعي سبكهاي يادگيري و تدريس در مهندسي تعليم و تربيت 224 نظام آموزشي جمهوري اسلامي ايران 225 226 227 مقايسه نظريه رشد شناختي پياژه و نظريه اجتماعي فرهنگي ويگوتسکي 228 توانمندسازي معلم از مهمترين راهبردهاي تحول در آموزش است 229 دكتر ابوالفضل بختياري آموزش ابتدايي محور سرنوشت ساز توسعه ملي ژاپن درآمدي بر فرهنگ آموزش در مدارس ژاپن 230 رضا نباتي جايگاه رسمالخط در آموزش روخوانی قرآن کريم 231 232 معصومه اسدي 233 نگاهی به راهكارهای تربيت دينی و تأثيرات آن بر كودكان 234 جان گادیوسی ترجمه:فرزانه احسانيمؤيد بازيهاي رايانهاي راهگشاري آموزش و پرورش نوين 235 ويژگيهاي معلم و استاد از نگاه آيتالله تهراني 236 موضوعات مرتبط: اثر بخشی آموزشی Effective Education، تحلیل محتوای کتب درسی Textbooks Content Analysis، ادامه تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا، نظریه های یادگیری و تدریس Theories of learning، Learning disorders,disabilities اختلالات یادگیری، مقاله article [ شنبه ۱۳۹۱/۰۷/۲۲ ] [ 4:12 ] [ مدیر گروه ]
|
||||
| [ طراحی : ایران اسکین ] [ Weblog Themes By : iran skin ] | ||||