قالب وبلاگ

تحقیقات آموزشی   EDUCATIONAL RESEARCH
Educational Research  تحقیقات آموزشی سنجش و اندازه گیری آموزش تدریس روش تحقیق 
لینک های مفید

نوع نگاه به سازمان یادگیرنده

دیدگاه

سازمانی که در آن، افراد به طور مستمر توانایی های خود را ارتقا میبخشند تا به نتایجی که مد نظر است، دست یابند و بدین ترتیب الگوهای جدید تفکر، رشد یافته و اندیشه های جمعی و گروهی گسترش یابند.

سنگه 1990

سازمان یادگیرنده در عین اینکه بیانگر توسعه و رشد قابلیت سازمانی است، فرایند یادگیری ضمنی و تلویحی نیز هست که اغلب به صورت ناخواسته در سازمان ها جریان دارد.

پت گریو و ویپ 1991

سازمانی که با ایجاد ساختارها و استراتژی ها به ارتقای یادگیری سازمانی کمک کند.

گاروین (1993

سازمانی با ظرفیت که به طور مستمر ظرفیت خود را برای یادگیری، تطابق و تغییر در جهت فرهنگ خود افزایش میدهد.

جونز و هنری (1994

سازمانی که با قدرت و به صورت دسته جمعی یاد میگیرد و دائماً خود را به نحوی تغییر میدهد که بتواند با هدف موفقیت، مجموعه سازمانی، به نحو بهتر اطلاعات را جمع آوری، مدیریت و استفاده کند.

مارکوارت (1995

سازمانی که فرایندهای یادگیری در آن تحلیل، بررسی، توسعه و مدیریت شده باشد و این فرایندها با اهداف نوآوری و بهبود، همسو و هم راستا شده باشند.

جفارت و مارسیک (1996

سازمانی که در آن یادگیری به طور پیوسته و مداوم، جهت دستیابی به اصلاح و بهبود مستمر، جریان دارد و سازمان، قدرت، ظرفیت و توانایی تحول و دگرگونی خویش را دارا است.

 

واتکینز و مارسیک (1996

یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده دو مفهوم متفاوت اند، اولی به فعالیتهای درونی سازمان (فرایندها) و دومی به نوع خاصی از سازمان اشاره دارد.

تسانگ (1997

سازمانی که یادگیری همه اعضای خود را آسان ساخته و به طور مستمر خویشتن را دگرگون و متحول میسازد.

پدلر(1998

سازمانی که روح یادگیرندگی در فرایندهای یادگیری افراد یافت میشود.

ایکیهارا (1999

+ نوشته شده توسط علی جباری در چهارشنبه دهم فروردین 1390 و ساعت 16:50 | نظر بدهید

دانلود مقاله سازمان یادگیرنده از اینجا

گردآورنده :

منصور موسوی

--------------------------------------

برای مطالب بیشتر در این مورد به آرشیو وبلاگ به آدرس زیر مراجعه کنید:

http://m-o-d-i-r.blogfa.com/cat-4.aspx

توسعه عناصر پنج گانه برای یادگاری سازمانی

پاورپوینت های کتاب ایجاد سازمان یادگیرنده

از مایکل مارکوارت

ترجمه دکتر محمدرضا زالی

عنوان مقاله: پیشرفتهای تازه در یادگیری سازمانی
نویسنده: وجه اله قربانی زاده
منبع: تدبیر - شماره 104 - 1379

اشاره
پیتر سنگه مدرس ارشد موسسه تكنولوژی ماساچوست "MIT" و عضو گروه یادگیری سازمانی و تغییر است . كتاب او به نام "دیسیپلین پنجم : هنر سازمان یادگیرنده و بررسی آن " مورداستقبال علاقه مندان قرار گرفته است . سنگه این كتاب را همچون كتاب "راهبردها و ابزارهای ایجاد سازمان یادگیرنده " به اتفاق همكارانش كارلوت رابرتز، ریك راس ، برایان اسمیت و آرت كلینر نوشته است .

ایجاد سازمان یادگیرنده


ترجمه دکتر محمد رضا زالی

سیصد و پنجاه و پنج صفحه

دو هزار کیلوبایت

دانلود کل کتاب از اینجا


Learning Organizations مدیریت آموزشی و سازمان یادگیرنده

 Learning Organizations

مدیریت آموزشی و سازمان یادگیرنده

 14 فایل اچ تی ام ال که همگی در مورد سازمان یادگیرنده است

5 فایل ورد

یک فایل پاورپونتی که بسیار به زیبایی سازمان یادگیرنده را تشریح کرده

از سازمان یادگیرنده تا یاددهنده
در دهه 80 و 90 سازمانها در رویارویی با تحولات شدید محیطی به این نتیجه رسیدند که بایستی برای مقابله با این ناملایمات به یادگیری روی آورند. اما با این تفاوت که سرعت یادگیری سازمانی بایستی سریعتر از سرعت تغییرات محیطی باشد. بنابراین، مفهوم یادگیری سازمانی مطرح و به سرعت مورداستقبال قرار گرفت. اما در هزاره جدید بسیاری از سازمانهای جهانی اعتقاد دارند که فقط سازمان یادگیرنده کافی نیست، بلکه بایستی به سازمان یاددهنده مبدل شوند. این مقاله درصدد توضیح سازمان یاددهنده است.

منبع: ماهنامه تدبیر

ادامه مطلب


موضوعات مرتبط: اثر بخشی آموزشی   Effective Education، تحلیل محتوای کتب درسی Textbooks Content Analysis، Educational planning     برنامه ریزی آموزشی، برنامه ریزی درسی    Curriculum Planning، روانشناسی یادگیری  Educational psicology، آموزش  Education، خبر آموزشی   Education News
[ دوشنبه ۱۳۹۲/۰۴/۲۴ ] [ 20:13 ] [ مدیر گروه ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

"تحقیقات آموزشی""آموزش و پرورش"  kharazmi"یادگیری  ""دانش آموز" معلم  "روش تدریس"مدیریت آموزشی "نظارت و راهنمایی"مدیریت  درس  برنامه ریزی ارزشیابی   تحقیق  پژوهش   "یاددهی و یادگیری""گروههای آموزشی" "تکنولوژی آموزشی"   معلمان  دین  مدیریت "برنامه ریزی" اختلالات یادگیری."Education" learning "student" teacher "teaching methods" "Supervision" course management planning exercise research study evaluating "teaching and learning" "educational research" "departments" "educational technology" teachers,learning disabilities.learning disorders
management "planning "Instructor Training
موضوعات وب
امکانات وب



در اين وبلاگ
در كل اينترنت